mój garnuszek-moja kulinarna fantazja. DOMOWO , SMACZNIE , ZDROWO...
Blog > Komentarze do wpisu
DIETA DUKANA FAZA II dzień P

Dziś dzień proteinkowy. Śniadanie typowo twarożkowe z kawą. Twarożek  chudy rozdrobniłam widelcem i dodałam dymkę ze szczypiorkiem i dolałam jogo light. Sól i pieprz i gotowe. Jedzonko mniamuśne ..dosypałam 2 łyżki otrebów i powstało pełnobiałkowe śniadanie.. Przed południem jak to w sobote zazwyczaj bywa pranie , sprzątanie i...czytałam lekturę razem z synem. Własnie przerabiają "Chłopców z Placu Broni", no wyłam na koniec jak bóbr..nawet mój syn sie wzruszał! Gdy już słońce zawitało na maksa na moim balkonie wylęgłam się z herbatą w ręku i łapałam ostatnie te promyki słońca(koniec lata a początek jesieni). Obiad dziś serwował mój mąż. A mianowicie pieczone udka kuraka. Prosty i szybki sposób na zatrzymanie faceta w kuchni. Dać mu wstawić udka do piekarnika i będzie mówił,że cały obiad ugotował. Ha ha ha!!! Oczywiście udka zostały pozbawione skóry, nasolone i naparykowane i oczosnkowane. Smaczne i szybkie danie i oczywiście typowo proteinowe(pieczone bez tłuszczu). Gdy troche szperałam po necie natknęłam się na przepis na CIASTO MARMURKOWE DUKANOWSKIE ( wg mrs.dukanowa) i postanowiłam sprawdzić.

CIASTO MARMURKOWE:

  • 4 jajka
  • 1 łyżka otrebów mielonych
  • 2 łyżki skrobia kukurydzianego
  • 1-1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki słodziku do pieczenia ciast
  • aromat do ciasta (wg uznania)
  • 2 łyżki kakao niskotłuszczowego
  • odrobina soli

Trochę się obawiałam pieczenia tego ciasta..ale zaryzykowałam.

marmur1

jajka ubijałam oddzielnie tzn. białka na sztywną pianę ( dodając odrobinę soli) i żółtka ze słodzikiem prawie na białą masę. Do żółtek dodałam skrobia, proszek do pieczenia, ale trzeba wyczuć pomiędzy 1 lyżeczką a 1.5, bo gdy doda się 1.5 to będzie go czuć i bedziemy mięli zgagę ( ja dodałam 1.5 łyżeczki , następnym razem dodam 1 łyżeczke i odrobinkę). Następnie dodajemy otręby, aromat i łączymy dokłanie a na koniec już łyżką dodajemy białkową pianę. Do foremki natłuszczonej wlewamy część ciasta a do pozostalej części dodajemy kakao. Masę kakaową dodajemy w sam środek masy białej. Formę z ciastem wkładamy do piekarnika nastawionego na 170*C na około 25min. Ja po 20 minutach sprawdzałam patyczkiem i ciasto było jeszcze kleiste w środku więc "dopiekłam" dodatkowe 5 min.Ale  za to powstała fajna spieczona skórka...

marmur2

Ciacho wyszło fajne, może to nie prawdziwy biszkoptowy marmurek..ale zawsze to coś słodkiego. Mój syn wcinał kawałek ciasta ale z dżemem( akurat jemu pozwoliłam, bo nie przestrzega w 100% tej diety). Jednak muszę pamietać o mniejszej ilości proszku kolejnym razem...nie lubię zgagi!

sobota, 25 września 2010, dorotamirowska
Tagi: Faza II P

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: kama, bzj138.internetdsl.tpnet.pl
2010/09/26 10:17:16
Mniamuśnie wygląda to ciacho. Ja wczoraj zrobiłam tiramisu, ale jeszcze nie skosztowałam :) Piekłam już kilka ciast dukanowskich (murzynek, jogurtowe), ale cholerka no zakalec mnie kocha :( Chyba kiepska ze mnie kucharka ;)
Pozdrawiam i jak zwykle życzę powodzenia :) A jak tam waga? Spada systematycznie? U mnie trochę zwolniło po 3 tygodniach, ale leci pomalutku :)
-
2011/04/13 20:41:14
Pychotka ten marmurek:-)
Jutro będzie fajna słodkość do kawki:-)
Ile można zjeść kawałków na dzień?
:-)
Top Blogi